CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Mar 10, 2009

...biLa si SuAmi HAntAr Puisi HALus Kpd ISteri utk KAhwin LAgi!!!...

***puisi Sang Suami ***

Isteriku ,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku..
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.

aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa
kan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.
Lalu......
Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan diplanet
lain...



*** Balasan: Puisi sang isteri***

Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang suria yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet yang
telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku perlukan cahayamu
dan....
akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran mu...


AKAN TETAPIIIIIIII. .

Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...
MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan
cuma mancis saja!!!!!
please lah....!!!
jangan la nak berangan!!


moral of the storie : lu pk la sendighi..hikhikhik...

9 comments:

Pu3 said...

wah.
bahaya ni jika trima puisi seindah bahasa tapi seperit makna.

saya! keras2 menolak poligami!
nk menjaga yg sedia ada pun blm terbela, nk dibela plak org lain.

ishk3.

dafit (mr.puisi cinta) said...

waqh bagus juga puisinya, tapi apalah arti sbuah puisi tapi hatinya tak tercurah dalm kedamaian, walupun ia menangis dalm coretanya, tapi coba angkatlah guratan penamu dengan penuh semangat di hati, hadapilah kenyataan
dan janganlah menyerah

YanDarwisy said...

Salam Singgah...cantik blog awak!

Diarihatiku1976 said...

kelakar puisi ni...

RaFFLeSiA MeRaH said...

hehehehehe....puisi yg agak bagus yerr....

YanDarwisy said...

Kamu telah di TAG! Singgah ke Blog mak erk!

mama wanie said...

emmm dahsyat ni..puisi nih..

indah bahasa..tp makna mendalam..

haha..

ehh...jom gi kedai mama

klik jerk

http://allshoppe.blogspot.com/

promosi akhir bulan

Diana Ishak said...
This comment has been removed by a blog administrator.
fiandra said...

batin teriris pedih...pasti!ketika suami minta kawin lagi.cerai hidup buat hina diri.cerai mati hanya sang raga. bukannkah tiap hawa hanya tercipta dari satu tulang rusuk adam,?lalu kenapa adam inginkan kelebihan?adakah dulu dia cecerkan serphan serpihan tulang rusuknya? wallahuallam.